3/31/10

aku inginkan pertolongan...


sungguh kurasakan tak lagi mampu untuk aku menanggung derita ini...
sungguh aku penat dan lelah dengan semua ini...
sungguh...
sungguh...

tapi...

tidak aku pertikaikan takdir yang menimpa...
bukan jua aku menyalahkan ketentuan Yang ESA...
kerna DIA lebih tahu akan segalanya...

namun aku insan biasa...
punya hati dan rasa...
saat dan tika ini...
bimbang mula menguasai diri...

aku resah...gelisah...
aku rasa ingin marah...
tapi pada siapa???
mengapa????
atas alasan yang bagaimana???

aku takut...
takut yang teramat...
takut aku tak lagi mampu menghadapi segala yang akan dan terpaksa aku berdepan...
takut aku untuk menghadapi kenyataan bahawa mimpi buruk bukan lagi hanya di fikiran...
tetapi menjelma menjadi suatu yang memenatkan...

aku takut aku sudah lagi tidak mampu...

mungkinkah aku akan rebah dijalanan???
atau
aku punya sikit lagi kekuatan untuk menghadapi hari-hari mendatang???

detik ini...
hanya kuinginkan ketenangan...
pertolongan...
hanya dariNya Yang Maha Berkuasa atas segalanya...

sesungguhnya kita hanya mampu melaksanakan apa yang telah DIA rencanakan...
sehebat manapun kita merancang...
tidak akan sesuatu itu menjadi kenyataan...
andai DIA tidak mengizinkan...



No comments:

Post a Comment