4/7/11

sepi

bila diri terasa semakin jauh ditinggalkan...hati mula pilu...jiwa rasa sayu..
bukan aku mengharap sesuatu yang cukup sempurna dari mereka
tapi cukup sekadar mengharap agar mereka membuang rasa benci pada diri ini
atau mungkin rasa tidak senang dengan kehadiran aku
mungkin sikap aku sseperti ini
seolah mengharap perhatian dari mereka
tapi pada hakikatnya aku tetap aku yang tidak pernah dan tidak akan mengharap apa yang aku tidak layak untuk memilikinya
tapi..... memang itu gayaku..memang itu cara pembawakan diriku..
maafkan aku jika kalian tidak mampu untuk rasa senang dengan diri ini..
kerna aku bukan manusia yang sempurna
aku jua ada cacat celanya
tapi aku cuba untuk menjadi yang terbaik
walau bukan pada pandangan kalian
tapi cukup sekadar sempurna bagi diri ini sahaja..
aku bukan pemuitis..
aku bukan jua pujangga..
aku tidak pandai menutur kata..
tapi aku bisa menulis dari hati,,..
dan... inilah kata hatiku sekarang..
maafkan aku wahai kalian..
maafkan diri yang tidak sempurna ini..
maafkan segala apa yang kalian tidak senang dengan diri aku ini..
maafkan...maaf....dan maaf...
hanya itu yang mampu aku ucapkan..hanya itu yang mampu kukatakan..
sesungguhnya aku hanya insan yang kadangkala memerlukan kalian untuk mewarnai hidup ini..
tapi ....andai kalian tidak mampu menerima diri ini...aku redha... aku pasrah...aku mengerti....
sepiiiiiiii..............

2 comments:

  1. nape nie?bg aku mg dah ckup smpurna..xpnah ade cacat celanya..cuma mgkin rasa rndah diri mghalang.cube n terusan mncuba utk teus bkeyakinan..fikir positif k..
    :)

    ReplyDelete
  2. mungkin ya rasa rendah diri aku menghalang, tp mungkin gak environment sekeliling aq...huuhu...btw, thnx BFF 4 u'r sweet n great advice...luv u more....

    ReplyDelete