10/3/10

aku ingin lelaki itu....

wah title bikin kontrobersii dowh... pape pun saje gatal tgn nk menaip n3 ni dgn tujuan saje2 sesuka hati nk share dgn korng yg ingin tahu siapakah "lelaki itu" yg aku maksudkan di atas.....

dlm duk berangan, tiba2 aku trfikir antara ciri2 lelaki yg menjadi pujaan hatiku selama ini a.k.a my future hubby adalah..jeng2...(sila jgn loya)...he2:

1. aku idamkan seorang suami yg romantis (auw....malu beb..he2)...bkn over romantic, tp sikit2 cukuplah...

2. aku idamkan seorang suami yg berjiwa seni dan meminati bidang fotografi dan dia sering menjadikan aku sbg model tetap dier dalam beberapa hasil karyanya...hahahaha(aku redha kalau korg geli usus baca atatement ni)

3. aku idamkan seorg suami yg suka melancong...dlm malaysia pun aku tk kisah, jnji cuti je dpt jalan2...

4. aku idamkan seorg suami yg mencintai aku apa adanya aku....i mean, terima aku dan keluarga aku seadanya..

5. aku idamkan seorg suami yg funny sbb dah aku pendiam ckit kan(hak2)...so, tkdelah sunyi sepi je hidup kami kan...

6. aku idamkan seorg suami yg tidak mementingkan kecantikan dan kesempurnaan, tp kesederhanaan mnjadi pilihan utamanya dlm segala hal...

7. aku idamkan seorg suami yg tahu menghormati insan2 lain

8. aku idamkan seorg suami yg tidak kedekut dlm segala hal trmasuk duit dan ilmu..(pantang aku dgn mrk yg kedekut2 ni, tp bknlah aku trlalu taksub dgn duitnya, cuma aku hrp dia beringatlah bhw segala apa yg ada padanya bkn lah milik mutlaknya...sekali2 kena lah jgk bersedekah kan...jgn slh tfsir ye...i'm not a materialistic woman...)

9. aku idamkan seorg suami yg suka buat kejutan utk isterinya...(lalala....silalah aku bersembunyi di balik pintu ye krn malu yg trlampau...huk huk)

10. dannnn........................ yg plg pnting, tidak aku mengimpikan semua di ats betul2 menjadi kenyataan krn ku tahu tidak semua yg kita inginkan akan kita peroleh, malah jodoh pertemuan semuanya di tangan Allah. Tambahan, tidak semua manusia di dunia ini sempurna segalanya begitu jua aku.cuma cukuplah bakal suamiku itu tahu tentang agama dan bisa membimbing aku dan anak2... serta menghormati keluarga ku sebagaimana aku akan menghormati keluarganya, InsyaAllah

2 comments: