10/29/10

kisah gadis bermata coklat...


dia....si gadis bermata coklat...siapakah?????....

apa lebihnya dia hingga sanggup aku mengabadikan kisahnya di dalam blogku ini?...apa istimewanya dia padaku?....besar sangatkah peranannya dlm hidupku?....apa hubungannya denganku....saudarakah?....adik?.....kakak?...apa?...siapa??????....penting sangatkah dia padaku?.....byk persoalannyakan.....

lantas kerna segala macam soalan yg timbul.....di sini ingin kukhabarkan pada dunia siapakah gerangan si gadis bermata coklat ini......disebalik topeng yg dipakainya...trselit beribu kisah antara aku dan dia....tersemat kukuh dihatiku bagaimana aku bisa mengenalinya..........seberapa hebatkah dia dan seberapa indahkah dia...biar aku yg khabarkan...biar aku yg karangkan ceriteranya....kerna aku punya banyak cerita tentangnya...aku punya banyak kisah hidupnya......walau tidak seratus peratus rentetan kisah hidupnya aku ketahui...namun, dalam jangkamasa hampir 16 tahun aku mengenalinya, banyak jua ku tahu tentang hidupnya...byk pada pandangan aku...tapi pada pandangannya....aku krg pasti.....

dia...si gadis bermata coklat yang kukenali seorang yg cukup membuat hari2ku amat bermakna...kerna mengenalinya aku gembira....mengenalinya aku bangga...mengenalinya aku ada tempat mengadu nasib...mengenalinya aku punya tempat untuk berkongsi suka dan duka...mengenalinya aku mampu tertawa riang....mengenalinya aku mampu berkata pada teman2 bhw aku punya seorang sahabat dan bukan hanya sekadar teman...


dia...sigadis bermata coklat yang ingin kukhabarkan ceritera hidupnya pada seluruh alam..seorang yg punya peribadi yg menawan...dia mampu melakukan segala tugas bersendirian walhal itu semua bukan tanggungjawabnya seorang...sedangkan teman2 yg lain bersenang lenang...mengambil kesempatan pada segala kebaikan....dan aku menjadi tempat untuknya mengadu masalah...aku bersyukur kerna sehingga saat ini dia tidak pernah melupakan aku saat dia memerlukan seseorang yang bernama teman untuk meringankan segala bebanan....dan aku tidak pernah merasa terbeban, malah aku rasakan aku insan yang bertuah diantara kalian..kerna kutahu dia punya ramai teman, namun, aku jua tetap menjadi pilihan saat dia ingin meluahkan perasaan dan kadangkala sebagai tempat rujukan...aku terharu...aku kadang2 malu kiranya aku tidak mampu memberikan nasihat dan pandangan terbaik untuknya....kerna dia sangat baik denganku....kerana dia sahabat aku...


dia...sigadis bermata coklat...seorang yang mudah mesra dengan sesiapa jua biarpun hanya dalam masa perkenalan yang begitu singkat...sedang aku seorang yang susah bermesra dengan teman yang dikenali dalam masa yang cuma sekejap...
dia...sigadis bermata coklat...suka berterus terang andai ada sesuatu yang dirasakannya tidak kena pada pandangan...namun aku banyak diam dari meluahkan perasaan walau sesuatu yang berlaku cukup menyakitkan...
dia...sigadis bermata coklat...seorang yang periang dan mudah tertawa...sedang aku seorang yang pendiam dan dikata orang sebagai seorang yang sombong dan susah melakarkan sekuntum senyuman...

namun....kami bisa bersama....kami mampu pertahankan ikatan persahabatan kami dalam jangkawaktu yang bukannya singkat...

bersamanya aku jadi mesra....bersamanya aku boleh meluahkan rasa dihati...bersamanya aku mampu ketawa senang dan bercanda riang...bersamanya aku menjadi hairan kenapa aku mudah dituduh sebagai seorang yang sombong...itulah magika persahabatan kami....itulah yang membuatkan dia istimewa buatku...itu semualah yang menjadikannya seorang yang penting dlm hidupku selain keluargaku...


dia...sigadis bermata coklat...kisah persahabatan kami tidak seindah yang disangka pada awal perkenalan..... bermula sebagai seorang teman gaduh saat masih di bangku persekolahan..kami akhirnya menjadi teman sepermainan apabila usia sedikit meningkat meniti alam kedewasaan....kami tidak seperti mereka yang bermula memang sebagai seorang teman....namun kini kami boleh berbangga dengan apa yang kami lalui...kami rapat dan kami harap kami sebegini selamanya walau setiap saat dan waktu yang kami lalui bersama semakin jauh kami tinggalkan...kerna kami sudah pahatkan dalam ingatan segala macam kenangan...antara aku dan dia....si gadis bermata coklat...


dia...sigadis bermata coklat...ketawanya menceriakan ramai teman...celotehnya menghiburkan hati ramai insan...senyum mesranya mencairkan sang pria idaman...nasihatnya bisa menjadi motivasi dan perangsang...butir bicaranya melambangkan kematangan....hari2 yang dilalui bersamanya sukar untuk dilupuskan dari ingatan....


dia...sigadis bermata coklat...harapanku agar kau berjaya dalam kehidupan bukan saja di alam fana tapi di akhirat yang pastikan datang...doaku sentiasa mengirimu wahai sahabatku tersayang...besar hatiku untuk melihat kau berteman dan punya kehidupan yang bahagia bersama insan yang tersayang...

aku hanya mampu mendengar luahan hatimu...aku hanya mampu menjadi pendengar ceriteramu...aku hanya mampu berusaha untk menjadi sahabatmu yang terbaik....dan aku hanya mampu melihat kau bahagia....namun ku tak mampu mendengar mahupun memerhati kamu menderita dan sengsara...lalu kupohon pada Yang Esa moga DIA peliharakanmu dan insan2 yang kamu syg di dunia dan di akhirat.....semoga kita terus menjadi sahabat dan mampu meredah segala rintangan yang mendatang...jangan pernah takut dengan kegagalan di masa sekarang, kerna dengannya kita mampu beroleh kemenangan di masa mendatang...INSYAALLAH.







2 comments:

  1. thnx my fren.... it such a beautiful moment between us... im really n always keep in my heart... 4ever n ever...

    btolkn, perknalan kta agk kurang mnyenangkan... selalu je gaduh mulut.. time PJK da je msg2 nk knakan msg2... ingat lg gme bola beracun??? hahaha.. gme yg pling di sukai oleh kta... kelakar giler...klau ingt time 2...

    bla stndrd 6, kita jdi rapat smpai skrang... tp cm ner yer kta blh rapat erk????

    ReplyDelete
  2. kien:welcome dear..luv u n our relationship so much...u r da best fwen i ever had...

    yup, prkenalan kita mmg sebegitu rupa dan aq pn tk psti bila kita mula rapat...yg aq pasti kita smk hr smk baik dan akn sntiasa begini selamanya..INSYAALLAH

    ReplyDelete