10/3/10

kini aku....

lama sudah aku tk berkesempatan nk hapdate blog...walaupun dlm erti kata yg sbnr byk je masa siap blh BW lg, tp tangan rasa mls nk menaip dan otak seperti malas untuk berfikir demi untuk menyusun ayat dalam blog milik perseorangan ni...he2..

dalam jalinan waktu yg aku lalui sebulan dua ni, mcm2 cerita sebenarnya nk aku kongsi walaupun aku tahu tiada pengunjung mgkin blog aku ni (he2, tp tkpe)..tp, kepenatan menghadiri kuliah dan byk masa dihabiskan utk menyulam angan2 indah yg aku kurang pasti samada ianya akan menjadi realiti atau hanya kekal di alam fantasi mindaku, membuatkan aku spt berat hati utk update blog sendiri....hmmm

kini aku sering trtnya2, smpatkah aku utk menggapai setiap impian yg aku hrp kan itu???.... bkn sedikit, tp byk...ya, aku tahu hidup di muka bumi ini sementara cuma dan kita sebenarnya sdg diperhatikan setiap gerak laku kita oleh Dia Yang Maha Esa dan semua perkara yang kita lakukan ada pembalasannya di hr dan alam yg kekal selamanya kelak,... tp, aku insan biasa yg kadangkala sering tewas dgn mainan perasaan.. aku bermimpi demi utk org2 yg aku syg...demi mrk yg tlh byk berkorban di sepanjang perjalanan usiaku...dan demi mrk yg byk menaruh harapan agar aku bisa mnjadi yg terbaik di kalangan kami... mrk....ibu dan ayah ku...mrk....insan yang aku cinta... mrk... insan yg tdk prnah mengenal erti penat dan lelah dlm melayani segala kehendakku...mrk...insan yg menjaga aku sedari aku sebesar tapak tangan mrk shg aku skrg tlh dewasa dan sdh layak utk menjadi ibu kpd insan lain....

sesungguhnya hanya pada Allah aku mohon agar aku diberi kesempatan utk merealisasikan setiap impian dan angan2 aku agar dpt ku kongsi segalanya brsama mrk yg aku syg dan cinta hingga akhir nafasku.... dan...smg mrk dipanjangkan usia agar aku dpt membalas setiap kebaikan mrk kpd ku walaupun kutahu berpuluh gunung emas kuhadiahkan buat mrk blm tentu akn terbayar setiap pengorbanan mrk...tp, aku cuba utk membuat mrk bangga mempunyai anak spt ku dan kuharap tenteram hati mrk punyai anak spt aku....

2 comments:

  1. insyaallah....akan tercapai..cuma perlukan segala kegigihan,usaha dan tawakal..perjalanan untuk ke arah kejayaan penuh dengan liku dan duri.kena pandai memilih jalan agar tidak terbabas dari landasan.tapi sebagai teman, aku amat yakin mg mampu untk mngapai nya suatu hari nanti.cuma sekarang masa belom membantu mg.cuma perlukan sedikit kesabaran untuk detik itu,doa ku sentiasa mengiringi mu..:)

    ReplyDelete
  2. terima kasih sahabat....love u much....

    ReplyDelete